Måndag den 16/9

Idag var det rörelse till musik på idrotten. Eleverna får titta på när idrottsläraren Johan gör en rörelse och så får eleven göra likadant. De hann även med att träna på att kasta bollar och ha avslappning på slutet.


Efter lunch tog jag fram sagan om fem små äpple som växte i ett träd. En dag blev det storm. Då tog jag fram en sjal så att man fick blåsa på den. Det blåste så mycket så sjalen trillade ner på golvet och det gjorde äpplet också.  Vi tittade och räknade hur många äpple det fanns kvar trädet och de fick en och en peka på det. 


Vi fortsatte med att räkna och träna på att blåsa. Jag tog även fram en ballong idag, medan jag blåste luft i ballongen, fick eleverna göra likadant fast utan ballong. När jag sedan räknade till tre och släppte ballongen, så flög den iväg.



Innan det var fritids, gjorde vi olika rörelse till musik. Man fick klappa i händerna och på mattan. 



Imorgon blir det inget bad, på grund av att det var något tekniskt fel i poolen. Istället är vi kvar i skolan och har musik tillsammans med Tetas klass.


// Caroline 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Torsdag den 16/8, Första skoldagen

Måndag den 25/2

Fredag den 12/6

Fredag den 17/8

Torsdag den 11/6

Onsdag den 10/6

Tisdag den 2/6

Torsdag den 2/5

Tisdag den 9/6

Fredag den 5/6