Torsdag den 26/9

 På samlingen idag gick vi igenom vem som var i skolan, hur man kände sig och vilken dag det va. Jag berättade för eleverna att jag kommer att vara ledig imorgon och kommer inte att vara i skolan. Men att Vilmer, Johanna och Gustav kommer att vara här tillsammans med alla elever.


Vi brukar ha idrott på schemat på torsdag och det var det vi hade idag. Fast tillsammans med Vilmer, då Johan var ledig. Det blev många olika aktivitet. Det blev både rörelse till musik, krypa och kägelboll. Kägelboll är en aktiviteten som  innebär att man får ta en boll och försöka att få ner så många käglor man kan. De slutade lektionen som de brukar med att ha avslappning.




Vi slutade dagen med att ha mattelektion. Vi läste en bok om att räkna till tio. Eleverna fick ha pekkarta framför sig och se hur många saker de såg i boken. Vi sjöng även sången om tio och när vi pratade om siffrorna och kom till siffran fyra. Började vi prata om den nya sången "rapp-klapp". Så vi sjöng, klappade men även räknade till sången.





Då vi hade tid över, tog jag fram en ballong. Man fick hålla i ballongen, räknade till tre och när vi kom till siffran tre, släppte vi den och ballongen flög iväg.


Som jag skrev innan, kommer jag att vara ledig imorgon. Men Vilmer, Johanna och Gustav kommer att ha lektioner som vanligt. Det kommer även att vara musikstund, fast tillsammans med Maria. Men det kommer inte att vara någon blogg inlägg här på bloggen. Men Teta har lovat mig att hon skrivit lite om dagen på deras blogg:

Om det är något så kan ni höra av er till Teta eller Vilmer. 

Nu vill jag bara önska er alla en trevlig helg.
Så så "ses" vi här på bloggen igen på måndag. 

// Caroline 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Torsdag den 16/8, Första skoldagen

Måndag den 25/2

Fredag den 12/6

Fredag den 17/8

Torsdag den 11/6

Onsdag den 10/6

Tisdag den 2/6

Torsdag den 2/5

Tisdag den 9/6

Fredag den 5/6