Tisdag den 28/4

När jag satt och planerade veckans lektioner glömde jag helt bort att vi är lediga på fredag. Vi har alltså redan kommit halvvägs i skolveckan. Oj, vad tiden tickar på!

Man har nästan vant sig vid att solen skiner på dagarna så när vi skulle titta på dagens väder kom solsken som förslag innan vi riktigt hade sett efter. Då upptäckte vi att det var alldeles grått på himlen, så fullt av moln att man nästan inte kunde se dem. 


Under morgonen arbetade vi vidare med vårt tema. Vi tittade på Må bra-filmen, pratade om sinnena och plockade slutligen fram en av sinneslådan för "syn". I den hittade vi ett förstoringsglas och flera småsaker som man kunde titta på genom glaset. Alvar valde ut en pytteliten snäcka som vi sedan studerade i tur och ordning.


Under förmiddagens fyspass var det konditionsträning runt parken. Wilmer lyckades gå två hela varv i raskt tempo och Alvar och Harry körde varsitt varv i rullstol respektive cykel. Det är verkligen bra jobbat med tanke på att det går både uppför och nerför under rundan!

Skoldagen avrundade vi på mattan i klassrummet. Vi läste eller berättade fritt ur två böcker på storskärm, dels en som heter "Jag " och på rim beskriver saker som gör att jag är jag och dels en som heter "En resa genom kroppen" och handlar om väldigt mycket av det vi jobbar med i vårt tema. Båda finns på Polyglutt om ni vill titta på dem där hemma.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Torsdag den 16/8, Första skoldagen

Måndag den 25/2

Fredag den 12/6

Fredag den 17/8

Torsdag den 11/6

Onsdag den 10/6

Tisdag den 2/6

Torsdag den 2/5

Tisdag den 9/6

Fredag den 5/6